سنجش و ارزیابی
بررسی عدالت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها: رویکرد تحلیل طبقه پنهان به کنش افتراقی سوال

سید محمد علوی؛ حسین کرمی؛ محمد حسین کوهپایی نژاد

دوره 10، شماره 1 ، تیر 1400، ، صفحه 147-170

https://doi.org/10.22054/ilt.2021.60283.588

چکیده
  سنجش برای حداقل یک قرن در تمام ابعاد آمورش وجود داشته است. روش های متعددی برای بررسی عدالت آزمون آموزشی مخصوصا در آزمون های سرنوشت ساز پیشنهاد شده است. مطالعه حاضر با استفاده از رویکری بوم شناختی به بررسی عدالت آزمون ورودی دانشگاه ها می پردازد. به این منظور، داده های به دست آمده از اجرای واقعی آزمون با روش های رگرسیون لجستیک و تحلیل ...  بیشتر